Julekalenderen 2015 for Norwegian Reward

"Oppdrag Nordpolen"

Fjoråets julekalender for Norwegian Reward hadde som målsetting å engasjere medlemmene på en hyggelig og sjarmerende måte. Målet for kampanjen var å øke partnerkonverteringer samt øke kjennskap til CashPoints.

Hensikten var å engasjere flest mulig Reward medlemmer til å være med på reisen til Nordpolen, hvor de både kan tjene og få masse CashPoints på veien og samtidig genere mest mulig leads/konverteringer til partnerne til Norwegian Reward.

Til sammen delte Norwegian ut 300.000 CashPoints i premier i kampanjen.

Det ble laget egen pre-roll film av kalenderen som er vist over 130000 ganger via Youtube. Det ble kjørt markedsføring i stor grad gjennom egne flater, som norwegian.no, Facebook og nyhetsbrev både i forkant og ikke minst under 1 til 24 desember. Det ble dessuten brukt noen eksterne kanaler som Youtube og annonse nettverk.

 

 

 

Resultatene har vært Imponerende;

  • Antall påmeldte var 114.976 – opp 14% fra i fjor
  • Hele 100,448 unike prøvde spillet
  • 17,5% økning i brukerinvolveringer fra i fjor
  • 29,5% økning i unike brukere daglig (55–48k daglig)
  • 67% økt tidsbruk. Det ble totalt spilt i 3355,69 dager total – eller 9,19år
  • 42,681 kom seg helt i mål og var med i trekningen om hovedpremien på 100.000CP

Partner deals engagement

  • Over 434 000 klikk på partnertilbudene (eksterne landingssider)
  • Overveldende respons hos partnere hvor de aller fleste tilbudene genererte mangedobling i salg

Se Video

https://youtu.be/KJ8W3jrh68I

Bilder fra arbeidet

INVOLVERTE

Kunde: Norwegian Reward

Senior konsulent: Jarle Nummestad

Produsent: Charly Nguyen

Utvikler: Jon Babsvik

Art Director: Thea Bjørndal Iversen

Leder UX: Linn Wirum

Art Director: Anette Finnanger Bellika

Utvikler: Bjørn Quentin Kvamme

Interaksjonsdesigner: Peter Kaalund

ANDRE PROSJEKTER

KONTAKT OSS