16 feb. 2018

Dogs4All: Who let the dogs out?

Bla nedover

Med Norges Varemesse på kundelisten utvikler vi i Schjærven Reklamebyrå salgskonsepter for en rekke messer gjennom året. Sist ut er Skandinavias største hundemesse, som har fått et helt nytt grafisk uttrykk.

Utfordring

Selv om Dogs4All er størst i Skandinavia er potensialet til stede for å øke besøkstallene ytterligere. En av utfordringene er å vise det store mangfoldet av aktiviteter på messa, og samtidig appellere til en mye bredere målgruppe utenfor menigheten av hundeelskere.

– Vi må vise at messen er mye mer enn velfriserte hunder og eiere med medaljer rundt halsen. Hund er jo ikke bare et dyr, men også et familiemedlem, sier Kei Grieg Toyomasu, kundeansvarlig hos Schjærven Reklamebyrå

Terskelen for å besøke en hundemesse måtte senkes. 

Løsning

Det skal bli enda mer folkelig å gå på hundemesse. Schjærven har derfor utviklet et nytt, fleksibelt visuelt uttrykk med rom for humor, som kan tilpasses alle målgrupper og aktiviteter. Et visuelt grep som sier hunde- og menneskefest på Varemessa. 

– Vi har lyktes med å vise at dette er en festdag for hunder og alle som elsker hund. Hundemessen er ikke bare noe sært for de spesielt interesserte, sier Emil Johansson fra Norges Varemesse.