Full fart på innholdsproduksjonen

For å styrke satsingen på innholdsproduksjon har Schjærven Reklamebyrå ansatt Marianne Blindheim Eriksen som forretningsutvikler, redaktør og tekstforfatter. Hun har i flere år vært fast leverandør av innhold for byrået, men nå var altså tiden inne for en fast stilling og for å strukturere innholdsproduksjonen tydeligere.

Schjærven har flere filmproduksjonsselskap som allerede leverer mye innhold. For å svare på kundenes økte behov for enkle videoproduksjoner, disponerer Marianne også filmressurser for ad-hoc produksjon og en hub av tekstforfattere og strateger innen digitale kanaler.

– Jeg har jobbet med innholdsmarkedsføring i mange år, men det er først nå faget for min del er så spisset og satt i struktur med så solide krefter som det er her i Schjærven. Teamet som jobber med innholdsproduksjon forventes å vokse raskt i tiden som kommer – sier Marianne B. Eriksen.

Marianne har tidligere jobbet med kunder som Garanti Eiendomsmegling, Son Spa, PwC, Oxer Eiendom og Byggmax. I tillegg har hun redigert og vært medforfatter av flere bøker.

 

Kundene får mer for hver krone

Schjærven har mange store merkenavn i sin portefølje, og de fleste av kundene har også innholdsmarkedsføring som en del av sine leveranser.

– Kundene får mye mer ut av hver leveranse når vi kjenner dem godt fra helhetlig kommunikasjonsstrategi og kreativt konsept. I tillegg er det selvsagt en stor styrke at vi kan henge mye innhold på det eksisterende kommunikasjonsløpet og underbygge de ulike budskapene før, under og etter. Men vi vet at kundene har kjøpsøyeblikk. De venter ikke med å kjøpe en sofa til det kommer en sofakampanje. Derfor er det viktig at vi lager et innholdsløp som også er uavhengig av kampanjer. Da gjør vi annonsøren relevant uansett kundens modus sier administrerende direktør i Schjærven Reklamebyrå, Anders Waage.

 

Et komplekst mediebilde

En stadig større del av leveransen til kundene dreier som om innholdsmarkedsføring, og kommunikasjon i kundens egne kanaler.

– Vi hjelper kundene våre i arbeidet med å treffe målgruppen med relevant kommunikasjon. Da er innholdsmarkedsføring en naturlig del av kanalvalget, og fagområdet styrkes vesentlig med Mariannes kompetanse. Vi ser allerede gode resultater av arbeidet hun har gjort og gleder oss til å vokse fremover, sier Waage.

KONTAKT OSS