16 feb. 2018

Hyret inn oss i Schjærven

Bla nedover

Da Møller Mobility Group ønsket hjelp med sin nysatsing Hyre var det oss i Schjærven som fikk jobben med identitetsprosess og visjonsfilm.

I 2017 ble det kjent at Møller Mobility Group satser på en ny bildelingstjeneste som kommer til å utfordre dagens modell for bileierskap. Det nye selskapet, som har fått navnet Hyre, er allerede i en testfase i det norske markedet. 

Jobben med å lage første visjonsfilm til Hyre var det oss i Schjærven Reklamebyrå som sto for i samarbeid med produksjonsselskapet Giant & Toys.

- Vi har vært inne i en fase der vi har forsøkt å finne ut hvem vi skal være og hvordan vi skal bli en tydelig stemme i markedet. Vi har startet helt fra bunnen, og har vært nødt til å finne oss selv før vi kunne bli en merkevare folk vil kjenne igjen og identifisere seg med. Den fasen er det Schjærven som har hjulpet oss med, sier Jon Harald Rønning, markedssjef i Hyre.

Visjonsfilmen ble laget med mål om å tegne et bilde av hvordan fremtidens bilhold kan se ut - sømløst, fleksibelt og tilgjengelig rett fra mobilen. 

- Hyre er et at de mest spennende konseptene vi har jobbet med den siste tiden, som vil få stor innvirkning på hvordan nordmenn benytter seg av bil. Vi gleder oss til lanseringen, og veldig fascinerte over at landets største bilimportør tør å være så framtidsrettet, sier kundeansvarlig i Schjærven, Kei Grieg Toyomasu. 

Bildelingstjenesten lanseres i Oslo våren 2018 og er allerede i pilotfasen. De første brukerne har begynt å registrere seg på hyre.no.


Her ser du visjonsfilmen: