20 mars 2018

Norwegian Reward: Julekalenderen som tok helt av i fjor

Bla nedover

Vi i Schjærven Reklamebyrå har produsert Norwegian Rewards julekalender de fem siste årene. Hvert eneste år har antall brukere økt betraktelig, og i 2017 ble en ny solid rekord satt med hele 43,6% økning.

- Siden den aller første julekalenderen i 2013 har vi hatt store ambisjoner og høye målsettinger. Vi er stolte over at vi har slått målsettingene med god margin hver eneste jul - spesielt i fjor, sier konsulent og kundeansvarlig i Schjærven, Thomas Rydgren. 

Fem år med vekst

Siden oppstarten av jobben med den første julekalenderen har oppgaven vært å øke kunnskapen om Norwegian Rewards bonusprogram og hvordan det fungerer: Hva er CashPoints? Hvordan samler du dem? Hva er de verdt? Hvordan kan de brukes? 

- Fra 2013 sin forholdsvis enkle løsning med en folkemengde på en flyplass i et håndtegnet univers med parallax scrolling, har tanken alltid vært å lage et morsomt spill hvor vi klarer å engasjere nok til at folk vil inn og delta hver eneste dag.

- Vi har hele tiden fornyet og utviklet kalenderen basert på læring av brukeratferden fra år til år. Hva har gitt størst opplevd verdi for de som har spilt? Det skal være hyggelig og gøy å delta! Vi har vært i nissens slott i full 3D på Nordpolen og hjulpet ham, og i 2017 reiste du verden rundt i et 360 graders univers, forteller han.

Rydgren understreker viktigheten av innsikt fra spørreundersøkelser og analyser av egne date. På den måten optimaliseres kalenderens oppbygging, og budskapene brukerne får underveis.

Over 15 millioner på 2 dager

Siden 2013 har det gradvis gått over til å få flere og flere CashPoints i omløp ved å gi gode tilbud fra partnere og øke antallet CashPoints som er mulig å vinne. I 2017 kom millioner av nye CashPoints i omløp.

- Kalenderen har i snitt hatt 30% økning hvert eneste år, og resultatet i 2017 var over 248 000 påmeldte deltagere. I fjor var kalenderen også et viktig verktøy for å selge billetter i lavsesongen. Flere tusen billetter ble solgt i perioden, og vi omsatte i tillegg gavekort for over 15 millioner kroner. Partnerne som var med omsatte for over 24 millioner kroner, forteller Rydgren.

Involverte: Schjærven Reklamebyrå