08 mai 2018

Krogh Optikk: Hvordan føles ACUVUE OASYS® 1-Day?

Bla nedover

Iøynefallende linsekampanje for Krogh Optikk.

Utfordring

Vi skulle informere om lanseringen av endagslinsene ACUVUE OASYS® 1-Day fra Johnson & Johnson, altså et relativt lavinteresseprodukt, på en interessant og spennende måte.

Vi har også med oss det premisset at Krogh skal være «best på mote» og det fordrer mye når vi er ute med en kampanje.

Vi har i lengre tid jobbet med å bredde ut leveransene våre da dagens mediemiks hos forbruker er meget fragmentert.

Dette setter større krav til Schjærven som et fullservice reklamebyrå om å treffe forbruker der de er og på deres premisser.


Løsning

Hege Gulbrandsen og makker Nina Cecilie Loftum kom opp med en spennende idé om å bruke masker til å visualisere linsenes egenskaper i form av komfort og mykhet. Vi kontaktet designer og stylist Michael Olestad, som foreslo spesialdesignede masker av habotai silke og epoxylim. Olestad sto for utformingen av maskene.

Bildeserien tatt av fotograf Martin Rustad Johansen, med den norske toppmodellen Sunniva Våtevik ikledd maskene, anså vi som selve uttaket. De ulike flatene ble leveransen.

Selve leveransen ble som vanlige meget omfattende og helhetlig, det blir enkelt med god planlegging og oversikt over hvilke flater målgruppen preferer. I samarbeid med ReMedia var vi alle omforente om plasseringene.

En produksjon av denne størrelsen krever mye av både byrå og kunde om å holde kontroll og oversikt, men et langt og godt samarbeid sørger for gode prosesser og dialog.

Til slutt ble kampanjen tatt ut på print i D2 og Dagbladets lørdagsmagasin, tre artikler profilert på Facebook, egne nettsider og nyhetsbrev – samt behind the scenes-teaser på Facebook, massevis av Instagrambilder, pressemeldinger, displaybannere og bilder på kroghoptikk.no.


Dette mener vi er Salg Kan Kjøpes.