06 juni 2018

Power: Endrer spillereglene i elektronikkbransjen

Bla nedover

På oppdrag fra Power har Schjærven utviklet en unik lanseringskampanje for å etablere elektrogiganten i Finland.

Brief

Målet med kampanjen var å etablere elektronikkforhandleren Power som kundenes førstevalg i Finland. Denne målsetningen kom som følge av Powers suksess med lanseringen i Danmark året før. 

Vår ambisjon var å gjøre Power til en gamechanger i sin bransje. Det var mange bevis for dette, men noe av det mest unike var at Power har oppdaterte online priser i alle butikker. Den digitale prislappen gjør det mulig å kontinuerlig oppdatere produktpriser opp mot konkurrentenes priser. Det har de andre gjort på nett før, men nå var Power først med å tilby kundene den samme lave prisen i butikk som på nett. 

I tillegg var det viktig å bygge en merkevare for fremtiden, som kan vokse i takt med tiden, hvor de digitale brukerne har et annet forhold til reklame enn før.

Det var derfor viktig at vi satte fokus på kundene og opplevelsene de har når de bruker den nyeste elektronikken, og dermed ble fokuset på kundeopplevelsen kjernen av kommunikasjonskonseptet. 


Løsningen

For å løse briefen gikk vi sammen med fire kjente finske influencere. Hver enkelt av dem er spesialister i deres respektive felt, og ble valgt for å representere forskjellige produktkategorier.

Kira Kassinen – en kjent finsk og nordisk blogger, vinner av «Best Fashion Blog of Finland 2015».

Redrama – notorisk rapper og dommer på reality-showet «The Voice».

Akseli – eier av en kjent burgerrestaurant og vinner av «Master Chef».

Samuel – Instagram-stjerne med over 200.000 følgere, som er med på hans reiser over hele verden.

(Se videoene nederst i artikkelen)


Vi samlet alle fire ambassadørene for å vise fra kundens perspektiv på hvordan man kan bruke teknologi til å uttrykke seg, og for å støtte opp Power som den nye gamechangeren i elektronikkbransjen. 

I tillegg ba vi dem dele egne historier om hvordan de inspireres i hverdagslivet, og hvordan teknologi gjør det mulig for dem å forfølge deres lidenskap.

Vi produserte også fire separate filmer som vi delte på flere måter i de forskjellige digitale kanalene som Power er i, gjennom content, korte Instagram-videoer, Facebook-poster, og på Youtube.


Se filmene:

Resultat

Etter å ha åpnet 27 butikker på to måneder, har Power allerede tatt en tydelig posisjon som den store utfordreren i det finske elektronikkmarkedet. 

Tilbakemeldingene på konseptet og valget av ambassadører har også vært overveldende positive, og med dette har vi vært med på å etablere Power som en ny og spennende merkevare for fremtiden.

Merkevarevaren har fortsatt veksten og nå 2 år etter lanseringen melder de fortsatt om gode resultater og tar en sterkere og sterkere posisjon i markedet. 

Hva er neste steg? 
Power jobber helt tiden med å utfordre bransjen og for at kundene skal få en ultimate handleopplevelsen hos de.  


Her er influencervideoene (finsk voice):